رئیس سازمان مدیریت بحران وعده داد؛

پشتیبانی از اجرای برنامه توسعه ایستگاه های لرزه نگاری در کشور

پشتیبانی از اجرای برنامه توسعه ایستگاه های لرزه نگاری در کشور

به گزارش گروه هوش مصنوعی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، برای پشتیبانی از اجرای برنامه توسعه ایستگاه های لرزه نگاری و رصدخانه های پیش نشانگری زلزله در سطح مناطق پر خطر وعده داد.



به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از دانشگاه تهران، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جهت تقویت تعاملات سازمان مدیریت بحران کشور با سازمان ها و مراکز مؤثر در امور مدیریت بحران کشور از مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بازدید نمود.
دکتر محمدرضا حاتمی رئیس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در جریان بازدید دکتر محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مؤسسه ژئوفیزیک، بر لزوم تقویت زیرساخت های مرکز لرزه نگاری کشوری و مرکز مطالعات پیش نشانگرهای زلزله تاکید نمود.
دکتر حاتمی با عرضه وضعیت موجود و برنامه توسعه ایستگاه های لرزه نگاری و رصدخانه های پیش نشانگری در چارچوب طرح و برنامه ملی با برش استانی، در سطح کشور، اظهار داشت: تقویت این ایستگاه ها و رصدخانه ها در مناطق خطرپذیر کشور با هدف رصد مناسب تر فعالیت لرزه ای گسل ها و ثبت، پایش و اعلام بموقع و دقیق تر زمین لرزه ها و پیش آگاهی برای آمادگی عمومی در مقابل زلزله ضروری می باشد.
در پی نشست رئیس مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مقرر شد با حمایت سازمان مدیریت بحران کشور در سطح ملی و استانی، بر مبنای برنامه ملی و استانی مؤسسه ژئوفیزیک، برنامه توسعه ایستگاه های لرزه نگاری و رصدخانه های پیش نشانگری زلزله بعنوان یکی از لزوم های حوزه مدیریت بحران کشور در دستور کار قرار گرفته و به تدریج در سطح مناطق پر خطر کشور عملیاتی شود.


منبع:

1401/08/19
11:16:12
5.0 / 5
350
تگها: دانشگاه
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد