افزایش احتمال مرگ بیماران سرطانی در صورت مبتلا شدن به كووید-۱۹

افزایش احتمال مرگ بیماران سرطانی در صورت مبتلا شدن به كووید-۱۹

به گزارش گروه هوش مصنوعی محققان ˮدانشگاه سینسیناتیˮ(University of Cincinnati) در مطالعه اخیرشان دریافته اند بعضی از روش های درمانی سرطان در صورت ابتلای بیماران سرطانی به كووید-۱۹ممكن است احتمال مرگ آنها را افزایش دهد.


به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، یافته های این مطالعه که در کنگره مجازی انجمن سرطان شناسی اروپا ۲۰۲۰ عرضه شده است، راه جدیدی را برای درمان های ضد سرطانی در بیماران سرطانی مبتلا به کووید-۱۹ عرضه می دهد.
دکتر "تریشا وایز دراپر"(Trisha Wise-Draper) سرطان شناس و نویسنده اصلی این مقاله اظهار داشت: بیماران مبتلا به سرطان مستعد مبتلا شدن به عفونت ناشی از کووید-۱۹ و عوارض ثانویه آن هستند. میزان بستری شدن این افراد در بیمارستان ها بالاتر است و بیشتر از ۴۰ درصد آنها به نوع وخیم این بیماری مبتلا می شوند که این مورد احتمال مرگ آنها را زیاد می کند.
درمان سرطان در عرض چهار هفته از زمان تشخیص کووید-۱۹، با میزان بالاتری از عوارض همراه بود اما در مورد درمان قبل یا پس از آن بازه زمانی اطلاعات کمی در دسترس می باشد. در مطالعه قبلی کنسرسیوم سرطان و کووید-۱۹ با آزمایش بر روی گروه کوچکتری از بیماران، متوجه شدیم که چندین عامل همچون سن، جنسیت، سابقه استعمال سیگار و سایر شرایط سلامتی همچون سرطان فعال احتمال مرگ را زیاد می کند. حالا ما در حال بررسی ارتباط بین زمان درمان ضد سرطان و عوارض در رابطه با کووید-۱۹ و همینطور احتمال مرگ بیماران هستیم.
از ۳ هزارو ۶۰۰ بیمار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته از ۱۲۲ موسسه در سرتاسر کشور طی این مطالعه، ما دریافتیم که مرگ و میر در میان بیماران سرطانی که یک تا سه ماه پیش از تشخیص کووید-۱۹ تحت درمان بودند بالا بود و این میزان در بیماران تحت درمان با شیمی درمانی / ایمنی درمانی بالاتر هم بود.
میزان مرگ و میر بخصوص در کسانی که آنتی بادی های مونوکلونال ضد CD۲۰ (که به صورت معمول برای تخریب سلول های غیر طبیعی B مشترک برای بعضی از لنفوم ها استفده می شود)، یک تا سه ماه پیش از کووید-۱۹ دریافت می کردند، بسیار بالاتر بود.
محققان گفتند: به هر شکل این خبر خوبی برای بیمارانی که با سرطان مبارزه می کنند، نیست. استفاده از روشهای درمانی هدفمند بخصوص آنهایی که سبب تضعیف سلول های ایمنی بدن می شوند در بازه یک تا سه ماه پیش از تشخیص کووید-۱۹ با مرگ و میر بسیار بالا، تا ۵۰ درصد همراه می باشد. ما قبلا گزارش کردیم که ایمنی درمانی جهت استفاده در بیماران مبتلا به سرطان و کووید-۱۹ بی خطر است، اما این یافته ها اطلاعات بیشتری در مورد درمان های ضد سرطانی برای بیماران عرضه می دهد که نشان داده است ایمنی درمانی و مصرف داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی با هم، امکان دارد منجر به بدتر شدن وضعیت بیمار شود. تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته ها نیاز است و ما همچنان به بررسی تاثیر همه گیری این بیماری بر این گروه از بیماران خواهیم پرداخت.




منبع:

1399/06/30
23:50:46
5.0 / 5
1580
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد