خورشید را از نمای نزدیك ببینید؛

تصاویر نفس گیر تلسكوپ فضایی اروپا از خورشید

تصاویر نفس گیر تلسكوپ فضایی اروپا از خورشید

به گزارش گروه هوش مصنوعی بزرگترین تلسكوپ فضایی اروپا تصاویری زیبا و دیده نشده از سطح خورشید را ثبت كرده كه جزئیات پیچیده ای از لكه های خورشیدی و پلاسما را در سطح این ستاره نمایش می دهد.



به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از دیلی میل، با اینکه خورشید نزدیک به ۱۵۰ میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد، اما تصاویر جدید نمای فوق العاده نزدیکی از خورشید را در دسترس علاقمندان قرار می دهد. این تصاویر از فاصله حدوداً ۴۸ کیلومتری سطح خورشید گرفته شده اند.
تلسکوپ گریگور که این تصاویر را تهیه کرده موفق شده جزئیاتی بی سابقه از تأثیرات میدان های مغناطیسی خورشید، فوران ها و لکه های خورشیدی را ثبت کند. در تصاویر مورد اشاره برخی میدان های مغناطیسی خورشید با طول موج ۵۱۶ نانومتر و لکه های خورشیدی ۴۳۰ نانومتری قابل تشخیص می باشد.

خورشید متشکل از ساختارهای سلول مانند ملتهبی است که از خود نور و انرژی ساطع می کنند. ابعاد هر یک از سلول های مورد اشاره به اندازه ایالت تگزاس آمریکاست و شکل گیری آنها حاصل حرکات همرفتی شدید و گسترده ای است که گرما را از اعماق خورشید به سطح آن منتقل می کند.

در مرکز هر یک از این سلول ها پلاسما هم وجود دارد که فرآیند تغییر حرارت آن منجر به شکل گیری لکه های خورشیدی هم می شود. بهینه سازی تلسکوپ گریگور در مارس گذشته و همزمان با شیوع کرونا رخ داد تا تصاویر فوق دقیق از سطح خورشید ثبت شوند. تلسکوپ مورد اشاره در هاوایی واقع است و تحلیل تصاویر جدید به ستاره شناسان کمک می نماید تا اطلاعات بیشتری از سطح خورشید و تاثیر فعل و انفعالات آن بر آب و هوای فضا کسب کنند.


منبع:

1399/06/19
13:01:42
5.0 / 5
1659
تگها: تلسكوپ
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد