هوش مصنوعی جدید یوتیوب با جعل عمیق مبارزه می کند به گزارش گروه هوش مصنوعی، در زمینه همواره درحال تکامل تولید محتوا، جعل های عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی، تهدیدی جدی برای سازندگان و بینندگان محسوب می شوند. جهت کمک به مهار این مشکل، یوتیوب ابزار جدیدی به نام تشخیص شباهت راه اندازی کرده است. به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از ایسنا، یوتیوب بعد از یک آزمایش در اوایل امسال، رسما خصوصیت تشخیص شباهت را برای سازندگان واجد شرایط در برنامه همکاری یوتیوب راه اندازی نمود. این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، ویدئو های غیر مجاز تولید شده توسط هوش مصنوعی را که از شباهت چهره یا صدای سازنده استفاده می نمایند، شناسایی و ردیابی می کند. جهت استفاده از این ویژگی، تولیدکنندگان محتوا باید هویت خویش را با استفاده از کارت شناسایی عکس دار دولتی و یک ویدیوی سلفی تایید کنند. به نقل از دیجیتال ترندز، علاوه بر این، امکان جدبد تشخیص شباهت، سوءاستفاده بیش از پیش از چهره یا صدای خالق اثر را در محتوای گمراه کننده، مانند تاییدیه های جعلی یا اطلاعات نادرست، مورد توجه قرار می دهد. با استفاده از این ویژگی، سازندگان می توانند ویدئو های جعلی را شناسایی کنند، درخواست حذف (بر اساس دستورالعمل های حفظ حریم خصوصی یوتیوب) بدهند، درخواست های حق انتشار ارسال نمایند یا ویدئوها را بایگانی کنند. همینطور از کوشش های قانونی گسترده تر، با هدف تنظیم محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، پشتیبانی می شود. علاوه بر این، خصوصیت تشخیص شباهت به ایجاد یک محیط آنلاین امن تر کمک می نماید که در آن بینندگان می توانند بدون اضطراب مواجهه با ویدئو های فریبنده، محتوا را مشاهده کنند. میتوان این خصوصیت را در هر زمانی غیرفعال کرد و یوتیوب بعد از ۲۴ ساعت تحلیل و بررسی ویدئو های کاربر را متوقف خواهدنمود. برای بینندگان، این خصوصیت اعتماد بیشتری برای محتوایی که مرتبا مشاهده می کنند، فراهم می آورد و خطر گمراه شدن توسط ویدئو های جعل عمیق را می کاهد. خصوصیت تشخیص شباهت کم کم برای تعداد بیشتری از سازندگان یوتیوب عرضه خواهد شد، احیانا با بهبودهایی در دقت تشخیص و فرایند بررسی. علاوه بر این، سایر پلت فرم های تولید و اشتراک گذاری محتوا هم می توانند نسخه مشابهی از خصوصیت تشخیص شباهت مبتنی بر هوش مصنوعی را به کار گیرند.خلاصه اینکه به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از ایسنا، یوتیوب پس از یک آزمایش در اوایل امسال، رسما خصوصیت تشخیص شباهت را برای سازندگان حائز شرایط در برنامه همکاری یوتیوب راه اندازی نمود. برای استفاده از این ویژگی، تولیدکنندگان محتوا باید هویت خویش را با استفاده از کارت شناسایی عکس دار دولتی و یک ویدیوی سلفی تایید کنند. منبع: iagrp.ir 1404/08/02 12:16:23 5.0 / 5 12 تگها: آزمایش , تولید , دیجیتال , كاربر مطلب را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط یک زن با ChatGPT برنده 100 هزار دلاری لاتاری شد همکاری شرکت های هوش مصنوعی و صنایع تخصصی، کلید اجرای پروژه های کاربردی 90 درصد کدهای آنتروپیک را هوش مصنوعی می نویسد هوش مصنوعی پرپلکسیتی به مرورگر فایرفاکس آمد نظرات بینندگان در مورد این مطلب لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید = ۲ بعلاوه ۳ نظر دادن