هوش مصنوعی، نوجوانان را به متفکران سطحی مبدل کرده است

هوش مصنوعی، نوجوانان را به متفکران سطحی مبدل کرده است

گروه هوش مصنوعی: پژوهش «دانشگاه آکسفورد» نشان داده است که هوش مصنوعی درحال ایجاد تغییراتی در نحوه یادگیری نوجوانان است و این امر سبب می شود دانش آموزان سریع تر عمل کنند، اما به متفکران سطحی تری تبدیل شوند.


به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از ایسنا، هوش مصنوعی درحال تغییر دادن نحوه یادگیری یک نسل است و محققان «دانشگاه آکسفورد»(Oxford University) می گویند که می تواند نحوه تفکر آنها را هم تغییر دهد.
به نقل از بیزینس اینسایدر، محققان در این پروژه، یک نظرسنجی را از ۲۰۰۰ دانش آموز بریتانیایی ۱۳ تا ۱۸ ساله گرفتند و دریافتند که از هر ۱۰ نوجوان مصاحبه شده، هشت نفر از فناوری های هوش مصنوعی برای انجام دادن تکالیف مدرسه خود استفاده می نمایند و حدودا همین تعداد هم برای کمک گرفتن در انجام دادن تکالیف به فناوری های هوش مصنوعی مراجعه می کنند.
خیلی از دانش آموزان گفتند که فناوری های هوش مصنوعی به آنها کمک می کنند تا سریع تر فکر کنند و به پرسش های دشوار پاسخ دهند، اما کارشناسان اخطار داده اند که این تسلط جدید ممکنست هزینه ای داشته باشد.
«اریکا گالیا»(Erika Galea)، مدیر «مرکز آموزشی علوم اعصاب اروپا» و از محققان این پروژه، اظهار داشت: دانش آموزان امروزی در کنار ماشین ها فکر می کنند. آنها در پردازش ایده ها به «سرعت» دست می یابند، اما گاهی اوقات عمقی را که از مکث، پرسش و تفکر مستقل حاصل می شود، از دست می دهند. چالش واقعی پیش رو، تسلط بر فناوری نیست، بلکه حفظ عمق تفکر انسان در عصر شناخت مصنوعی و هوش مصنوعی است.
شناخت مصنوعی، نوع جدیدی از تفکر را نشان داده است که در بین آن چه محققان دانشگاه آکسفورد «نسل بومی هوش مصنوعی» می نامند، درحال ظهور است. نسل بومی هوش مصنوعی، نوجوانانی هستند که در کنار الگوریتم ها بزرگ شده اند و یاد گرفته اند.
باآنکه بیشتر از ۹۰ درصد دانش آموزان گفتند که هوش مصنوعی به آنها کمک کرده است تا حداقل یک مهارت تحصیلی را در خود توسعه دهند، اما از هر ۱۰ نفر، ۶ نفر هم گفتند که هوش مصنوعی به توانایی های آنها از طریق های دیگر لطمه می رساند. یک چهارم گفتند که هوش مصنوعی، یادگیری را بیش از اندازه آسان کرده و از هر ۱۰ نفر، یک نفر اظهار داشت که هوش مصنوعی، خلاقیت را محدود کرده و نیاز به تفکر انتقادی را کاهش داده است.
استدلال محققان دانشگاه آکسفورد اینست که سیستم های آموزشی باید به شکلی تکامل یابند که با هوش مصنوعی تدریس کنند؛ بدون اینکه به دانش آموزان اجازه دهند مانند آن فکر کنند.



منبع:

1404/07/28
10:50:27
5.0 / 5
9
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
لینک دوستان گروه هوش مصنوعی
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد