کار غیراخلاقی هوش مصنوعی متا با تیلور سوئیفت و سلنا گومز گروه هوش مصنوعی: به گزارش گروه هوش مصنوعی، متا ظاهراً با تقلید غیر مجاز از تیلور سوئیفت، اسکارلت جوهانسون، سلنا گومز و چند سلبریتی دیگر چت بات هایی با رفتارهای عجیب ساخته است. به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از خبر آنلاین، به نقل از دیجیاتو، متا ظاهراً بدون کسب مجوز از سلبریتی هایی نظیر «تیلور سوئیفت»، «اسکارلت جوهانسون»، «سلنا گومز» و «ان هتوی» مبادرت به تولید چت بات های هوش مصنوعی از شخصیت آنها کرده است. این چت بات ها اصرار داشته اند که واقعا خود این سلبریتی ها هستند و بعضی از آنها رفتارهای نامناسبی از خود نشان داده اند. برپایه گزارش رویترز، متا از چندین چت بات هوش مصنوعی با نام و ظاهر چهره های مشهور میزبانی کرده است. چت بات هایی که این رسانه مشاهده کرده در فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ موجود بوده اند. حداقل یکی از این چت بات ها برپایه یک سلبریتی زیر سن قانونی بوده و به فرد آزمایش کننده اجازه می داده تصاویر برهنه آن سلبریتی را تولید نماید. باآنکه برخی از این چت بات ها را اشخاص ثالث با ابزارهای متا ساخته اند، رویترز می گوید حداقل 3 چت بات به دست مدیر تولید بخش هوش مصنوعی مولد این شرکت تولید شده است. چت بات تیلور سوئیفت ظاهراً خیلی با فرد آزمایش کننده گرم صحبت می کرده و او را حتی به خانه واقعی سوئیفت در نش ویل دعوت کرده است. این چت بات در بخشی از مکالمه اظهار داشته بود: «شاید دارم پیشنهاد می دهم که یک داستان عاشقانه خلق نماییم... در رابطه با تو و یک خواننده بلوند خاص. مایل هستی؟» متا به رویترز گفته است که «تقلید مستقیم» سلبریتی ها را مجاز نمی داند، اما اگر چت بات ها به عنوان پارودی معرفی شوند، با آنها کاری ندارد. این رسانه مدعی است که بعضی از چت بات ها چنین برچسبی نداشته اند. متا در نهایت قبل از انتشار این گزارش، برخی از بات های دارای برچسب و بدون برچسب را حذف کرده است. متا می گوید مدیر محصول این شرکت تنها با هدف آزمایش تعدادی چت بات سلبریتی ساخته بود. اما رویترز می گوید این بات ها را در دسترس عموم پیدا کرده است. همینطور سخنگوی متا یادآور شده که ابزارهای متا نباید بتوانند تصاویر حساسی از سلبریتی ها بسازند و اگر چنین قابلیتی وجود داشته، کوتاهی در اجرای سیاستهای شرکت بوده است. «مارک لملی»، استاد حقوق دانشگاه استنفورد که در رابطه با هوش مصنوعی مولد و مالکیت فکری پژوهش می کند، می گوید استفاده غیر مجاز متا از ظاهر سلبریتی ها می تواند ناقض حقوق مطبوعاتی این افراد باشد. در ایالات متحده آمریکا، حق استفاده تجاری از هویت فرد تنها در اختیار خود او است و قانون از این حق دفاع می کند. منبع: گروه هوش مصنوعی 1404/06/11 09:21:31 5.0 / 5 16 تگها: آزمایش , اینستاگرام , پژوهش , تولید مطلب را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط هشدار پژوهشگر رویان درباره ی تعویق فرزندآوری هوش مصنوعی، لامبورگینی دزدیده شده را پیدا کرد! توسعه تکنولوژی سلول های خورشیدی آلی با کارآمدی بالا چطور غول های IT با کوپایلت مایکروسافت ۳۶۵ بهره وری را افزایش دادند؟ نظرات بینندگان در مورد این مطلب لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید = ۵ بعلاوه ۳ نظر دادن