خدمت رسانی تاکسی های هوایی بدون خلبان بوئینگ تا سال ۲۰۳۰

خدمت رسانی تاکسی های هوایی بدون خلبان بوئینگ تا سال ۲۰۳۰

به گزارش گروه هوش مصنوعی، تاکسی هوایی بدون خلبان شرکت ویسک(Wisk) تحت نظر شرکت بوئینگ درحال کار روی نسل ششم خودرو های پرنده خود است که وعده می دهد تا چهار مسافر و چمدان هایشان را در هر سفر جابجا کند.


به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از ایسنا، عصر خودرو های پرنده که زمانی مفهومی خیال انگیز محدود به دنیای پویانمایی های محبوب در دهه ۱۹۶۰ بودند، حالا به حقیقت نزدیک شده است.
شرکت بوئینگ مستقر در ایالات متحده در خط مقدم تحقق این تخیل است و برنامه های بلندپروازانه ای برای شروع حمل و نقل مسافران در اواخر دهه جاری میلادی دارد.
این شرکت امیدوار است که فناوری شرکت ویسک ایرو(Wisk Aero) به رفع مشکلات ترافیکی در ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ کمک نماید.

پرواز تاکسی پرنده تا سال ۲۰۳۰

برایان یوتکو مدیرعامل شرکت ویسک ایرو تصریح کرد که این شرکت پیشبینی می کند که تاکسی هوایی بدون خلبان خویش را در اواخر دهه جاری آماده به خدمت کند و این تاکسی ها با دریافت مجوزهای لازم آغاز به حمل مسافر کنند.
وی ادامه داد: ما هم اکنون درحال آزمایش و تولید قطعات این هواپیما هستیم و امیدواریم تا آخر سال جاری نمونه اولیه آنرا به پرواز درآوریم.
یوتکو همینطور اطلاعاتی در رابطه با برنامه های تاکسی های پرنده در نمایشگاه هوایی فارنبرو(Farnborough) که از ۲۲ تا ۲۶ ژوئیه در بریتانیا برگزار می شود، فاش کرد.
با وجود ادعاهای بزرگ یوتکو، صنعت تاکسی های پرنده با موانع فناورانه همچون توسعه باتری های قدرتمندتر برای قادر ساختن شرکت ها به انجام چندین سفر با یک مرتبه شارژ مواجه می باشد.
آنها همینطور باید قانونگذاران و مردم را متقاعد کنند که این هواپیماها ایمن هستند، بخصوص تاکسی های پرنده ای که بدون خلبان و خودران هم هستند.

نسل ششم پرنده های عمودپرواز

شرکت ویسک هم اکنون روی هواپیمای نسل ششم خود کار می کند که قول داده تا چهار مسافر و چمدان هایشان را در هر سفر جابه جا کند.
پیچیده ترین تاکسی هوایی در جهان نسل ششم آنهاست که یکی از ایمن ترین سیستم های حمل و نقل مسافر در هوانوردی تجاری را با فناوری و نرم افزار خودران پیشرو در صنعت، نظارت انسانی بر هر سفر و طراحی کارآمد ترکیب می کند.
پرنده عمودپرواز(eVTOL) ویسک در هر شارژ دارای برد پرواز ۱۴۴ کیلومتری است و در مورد عملکردش هم ادعا می شود که با سرعت ۱۲۰ گره (۲۲۲ کیلومتر در ساعت) در ارتفاع ۷۶۲ تا ۱۲۲۰ متری بالاتر از سطح دریا می تواند حرکت نماید.
این تاکسی پرنده با طول بال های ۱۵ متری دارای آرایش ۱۲ پایه ای است که برای برخاستن از زمین طراحی شده است و ردیف جلوی پروانه های آن برای حرکت و پرواز افقی قابلیت کج شدن دارد.
همینطور بال ها و پروانه ها برای افزایش ایمنی و کاهش صدای داخل کابین در بالای کابین سرنشینان قرار گرفته اند.
به قول ویسک، این تاکسی پرنده برای پرواز خودران و مستقل با استفاده از «نرم افزار تصمیم گیری مبتنی بر منطق، مبتنی بر رویه» و مجموعه ای از سنسورهای داخلی و قابلیت های دوری از موانع طراحی شده است.

چشم به بازارهای آسیایی

شرکت بوئینگ علاوه بر پرواز در ایالات متحده، برنامه های بلندپروازانه ای برای ورود به تجارت خودرو های پرنده در بازارهای آسیایی تا پایان دهه جاری دارد.
باآنکه بوئینگ در ایالات متحده مستقر است، اما این شرکت سال هاست فعالیتهای خویش را در خارج از این کشور هم گسترش داده است. بعنوان مثال دارای تأسیسات تحقیق و توسعه در خارج از ایالات متحده و در کشورهای استرالیا، کره جنوبی و هند است.
بوئینگ هم اکنون در زمینه تولید هواپیماهای خود شریک های بزرگی مانند شرکتهای بزرگ ژاپنی نظیر میتسوبیشی، کاوازاکی و سوبارو دارد که این شرکت ها به آن در زمینه فناوری های نوین مانند خودرو های الکتریکی و سلول های سوختی هم کمک می کنند.



منبع:

1403/05/03
20:56:07
5.0 / 5
294
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد