هوش مصنوعی ناجی پرندگان در مقابل پنل های خورشیدی می شود

هوش مصنوعی ناجی پرندگان در مقابل پنل های خورشیدی می شود

گروه هوش مصنوعی: پژوهشگران آمریكایی قصد دارند با كمك هوش مصنوعی از مرگ و میر پرندگان در اثر نزدیك شدن به پنل های خورشیدی پیشگیری كنند.


به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از ایسنا و به نقل از فیوچریسم، شاید انرژی خورشیدی برای این سیاره کاملا تجدیدپذیر و پاک به نظر برسد اما می تواند از جهاتی برای پرندگان، خطرناک و کشنده باشد.
پژوهشی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، نشان داد که مزارع بزرگ خورشیدی، سالانه به مرگ ۱۴۰ هزار پرنده منجر می شود. فرضیات گوناگونی در مورد این میزان مرگ و میر عنوان شد. یکی از فرضیات ارائه شده این بود که شاید پرندگان، پنل های خورشیدی را با سطح آب اشتباه می گیرند.
هیچکدام از این نظریات به تایید نرسیدند و جستجو برای یافتن یک چاره ادامه داشت. یکی از راهکارهای ارائه شده، نظارت بر شرایط پرندگان با کمک هوش مصنوعی است که شاید کارآیی بیشتری داشته باشد.

الگوریتم های پرندگان
ایده هوش مصنوعی، استفاده از الگوریتمی را پیشنهاد می دهد که بتواند رفتار پرندگان و الگوهای پرواز آنها را در نزدیکی پنل های خورشیدی ارزیابی کند.
"وزارت انرژی آمریکا"(DOE) بتازگی قراردادی را با "آزمایشگاه ملی آرگون"(Argonne National Laboratory) امضا نموده است تا چاره ای مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه نماید.
"آدام زیمانسکی"(Adam Szymanski)، مهندس نرم افزار آزمایشگاه ملی آرگون اظهار داشت: پژوهشی که ما در حوزه یادگیری ماشینی انجام می دهیم، کمی منحصر به فرد است برای اینکه ما نمی خواهیم تنها یک شیء را در یک تصویر طبقه بندی نماییم. ما باید تصویر یک پرنده کوچک را که به سرعت در حال حرکت است، در شرایط گوناگون طبقه بندی نماییم. پرنده در حال حرکت، در بعضی قاب ها مانند یک نقطه بنظر می رسد اما در قاب دیگر شاید بال های آن هم مشخص باشد. ما باید پرنده را در همه این شرایط ردیابی نماییم.
بنظر می رسد که این سیستم ردیابی پرنده، بر خود پنل خورشیدی تکیه دارد. این گروه پژوهشی قصد دارند با بهره گیری از دوربینی که جهت بررسی عابران پیاده و خودرو ها طراحی شده است، سیستم ردیابی پرنده را تنظیم کنند و سپس روی پنل خورشیدی قرار دهند.
هدف نهایی این کار، بررسی نحوه تغییر رفتار پرندگان هنگام رسیدن به پنل های خورشیدی و اطمینان از ایمنی آنها در آینده است.




منبع:

1399/05/22
12:14:18
5.0 / 5
1982
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد