بیل گیتس:

هزینه استفاده از فناوریهای سبز باید کاهش یابد

هزینه استفاده از فناوریهای سبز باید کاهش یابد

به گزارش گروه هوش مصنوعی، بیل گیتس اعتقاد دارد هزینه استفاده از خدمات سبز باید کاهش پیدا کند و اقتصادی شود تا مردم به استفاده از این خدمات با هدف کاهش گرمایش زمین علاقمند شوند.



به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از سی ان بی سی، تغییرات آب و هوایی با انتشار گازهای گلخانه ای تقویت می شود و این گازها حاصل فعالیت بخش های مختلف اقتصاد جهانی شامل صنعت برق، تولید، حمل و نقل، کشاورزی، فرآیندهای صنعتی و غیره هستند. در مجموع، انتشار گازهای گلخانه ای به صورت کلی برای دهه های متمادی افزایش پیدا کرده است. فعالان زیست محیطی اغلب از استفاده کمتر و مصرف کمتر بعنوان یکی از راهکارهای بالقوه برای مقابله با تغییر آب و هوایی حمایت می کنند.
اما به قول بیل گیتس، چنین ایده ای اشتباه است. گیتس در یکی از اپیزودهای پادکست بلومبرگ، معروف به «صفر» که روز پنجشنبه انتشار یافت، به آکشات راثی اظهار داشت: «فکر نمی کنم این واقع بینانه باشد که بگوییم مردم به علت نگرانی در مورد آب و هوا، سبک زندگی خویش را کاملاً تغییر خواهند داد. شما می توانید یک انقلاب فرهنگی داشته باشید که طی آن تلاش کنید همه چیز را از بین ببرید، می توانید موقعیتی از نوع کره شمالی ایجاد کنید که در آن دولت کنترل همه چیز را داشته باشد. به غیر از استفاده از قدرت مرکزی عظیمی که مردم فقط از آن اطاعت کنند، من فکر می کنم مشکل کنش جمعی کاملاً قابل حل نیست.»
این متخصص فناوری و میلیاردر مشهور اظهار داشت: بیشتر افراد قرار نیست رفتار فردی خویش را بگونه ای تغییر دهند که به ازای حل یک مشکل جهانی از راحتی آنها کاسته شود.
گیتس اظهار داشت: «هرکسی که بگوید ما به مردم می گوئیم گوشت نخورند یا از داشتن یک خانه زیبا دست بردارند، و ما اساساً خواسته های انسان را تغییر می دهیم، خواسته ای سخت و دشوار را مطرح کرده است. حتی در مورد کشورها و افرادی که فراوانی کافی در زندگی خود دارند، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به اندازه کافی برای مهار تغییرات آب و هوایی نخواهد بود.» او اظهار داشت که خود گیتس سالانه ۹ میلیون دلار برای جبران انتشار گازهای گلخانه ای خود می پردازد.
به گفته گیتس، چاره، ایجاد جایگزین های فن آورانه بهتر است که در آن خدمات مختلف با قیمت یکسان یا ارزان تر در مقایسه با فناوری های فعلی برای دستیابی به یک هدف به روشی آگاهانه به کار گرفته شود. بنابراین در نهایت هزینه استفاده از خدمات سبز باید کاهش پیدا کند و اقتصادی شود تا مردم به استفاده از این خدمات با هدف کاهش گرمایش زمین علاقمند شوند.
گیتس افزود که برای تحقق این هدف در شرکتهای نوپایی سرمایه گذاری می نماید که به دنبال ابداع روش هایی خلاقانه برای تولید کالا و خدمات مختلف به اشکال خلاقانه و سازگار با محیط زیست باشند.

1401/07/12
09:06:24
5.0 / 5
418
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد