امكان رصد از هر جای ایران؛

مقارنه مریخ با خواهر دوقلوی زمین در سحرگاه فردا

مقارنه مریخ با خواهر دوقلوی زمین در سحرگاه فردا

به گزارش گروه هوش مصنوعی کارشناس نجوم از مقارنه سحرگاهی مریخ با زهره (خواهر دوقلوی زمین) در سحرگاه فردا یکشنبه ۲۴ بهمن ماه اطلاع داد.



مرصاد جعفری، منجم و کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مقارنه سیارات زهره و مریخ اظهار داشت: سحرگاه ۲۴ بهمن پیش از طلوع خورشید سیاره پر نور و زیبای زهره در افق شرق آسمان طلوع میکند. و به سادگی با چشم غیر مسلح دیده می شود.
کارشناس نجوم با اشاره به اینکه خواهر دوقولوی زمین یا زهره هم اکنون حدود ۶۱ میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد، اظهار داشت: با ابزار رصدی نظیر دوربین دو چشمی و تلسکوپ های کوچک، هلال زیبای سیاره زهره قابل دیدن است.
وی اضافه کرد: در همین زمان، کمی پایین تر از سیاره زهره، سیاره سرخ رنگ مریخ نمایان است. در واقع این دو جرم آسمانی از دید ناظر زمینی در فاصله کمتر از ۴ درجه ای یکدیگر رسیده اند و به این صورت اصطلاحا مقارنه سیاره زهره و مریخ رخ داده است.
جعفری افزود: مقارنه زیبای این دو سیاره همسایه زمین به سادگی با چشم غیر مسلح قابل رویت است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون مریخ در فاصله ۲ واحد نجومی از زمین یعنی ۳۱۰ میلیون کیلومتری زمین قرار دارد، اضافه کرد: با وجود این که فاصله این دو از زمین بسیار متفاوت می باشد اما از دید ناظر زمینی این دو در آسمان در سحرگاه ۲۴ بهمن به هم نزدیک می شوند و پدیده مقارنه صورت می گیرد.
کارشناس نجوم اضافه کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی از هر جای ایران میتوان این رویداد نجومی را بدون تجهیزات رصدی رویت کرد.

1400/11/23
23:56:14
5.0 / 5
988
تگها: تلسكوپ , سیاره
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد