رقیب جدیدChatGPT را به وحشت انداخت به گزارش گروه هوش مصنوعی، اوپن ای آی در واکنش به قدرت فزاینده رقیب جدید ChatGPT، وضعیت اضطراری اعلام نموده و تمام تمرکز خویش را بر بهبود این هوش مصنوعی گذاشته است. به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از خبر آنلاین، به نقل از گجت نیوز، رقابت در حوزه هوش مصنوعی به اوج خود رسیده است. مدلهای پیشرفته ای چون Gemini از گوگل و Claude از Anthropic با نمایش قدرت خیره کننده خود، فشار بی سابقه ای بر شرکتها وارد کرده اند. در این بین، اوپن ای آی برای حفظ جایگاه برتر ChatGPT، ناچار به بازبینی جدی در استراتژی های خود شده است. این رقابت فزاینده، آینده هوش مصنوعی را در هاله ای از ابهام قرار داده و نوید تحولات بزرگی را می دهد. برمبنای یادداشت داخلی شرکت که توسط وال استریت ژورنال رؤیت شده، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در اوایل دسامبر ۲۰۲۵، وضعیت کد قرمز را برای بهبود ChatGPT اعلام نمود. این سطح اضطراری بالاترین میزان در مسایل مربوط به محصول و مهندسی شرکت شمرده می شود و به مفهوم تمرکز بی قید و شرط بر ارتقاء تجربه روزمره کاربران با این هوش مصنوعی است.بنابراین این تصمیم، OpenAI کار بر روی چندین پروژه دیگر همچون تبلیغات، عوامل هوش مصنوعی برای سلامت و خرید، و یک دستیار شخصی به نام Pulse را به تعویق انداخته است. آلتمن کارکنان را به انتقال موقت به تیم های مسئول بهبود ChatGPT تشویق نموده است. هدف اصلی افزایش شخصی سازی، سرعت و قابلیت اطمینان این چت بات، و گسترش دامنه پاسخگویی به سؤالات است. اعلام این وضعیت اضطراری، واضح ترین نشانه از فشار فزاینده رقبای اوپن ای آی است که درحال کاهش فاصله خود با این شرکت در رقابت هوش مصنوعی هستند. به ویژه، گوگل با انتشار نسخه جدید مدل هوش مصنوعی Gemini خود، که در چندین معیار صنعتی از OpenAI پیشی گرفته و سهام آلفابت را افزایش داده است، نگرانی هایی را برای آلتمن بوجود آورده است. گوگل همینطور با خصوصیت هایی مانند تولیدکننده تصویر Nano Banana، دسترسی به هوش مصنوعی گوگل جمنای را گسترش داده و کاربران فعال ماهانه آن از ۴۵۰ میلیون در جولای به ۶۵۰ میلیون در اکتبر رسیده است. Anthropic هم با مدلهای هوش مصنوعی خود درحال جذب مشتریان تجاری است و موقعیت OpenAI را در بازار سازمانی تحت فشار قرار داده است. OpenAI هنوز یک شرکت خصوصی است و به سودآوری نرسیده و برای بقا به جمع آوری سرمایه متکی است. این مورد آنرا در مقایسه با شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، در مضیقه مالی قرار می دهد. این شرکت متعهد به صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری در مراکز داده شده و برای رسیدن به سودآوری تا سال ۲۰۳۰، نیاز دارد درآمد خویش را به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار برساند. با این وجود، ChatGPT با بالاتر از ۸۰۰ میلیون کاربر هفتگی، همچنان پایگاه کاربری عظیمی دارد و OpenAI رهبری خویش را در تحقیقات پیشرفته هوش مصنوعی حفظ نموده است. نیک تورلی، رئیس ChatGPT، در دسامبر ۲۰۲۵ در شبکه اجتماعی X تاکید کرد که هدف شرکت رشد بیشتر این چت بات و شخصی تر کردن آن است. استراتژی فعلی اوپن ای آی واضح است: توقف پروژه های جدید، تخصیص مجدد تیم ها و تمرکز منابع برای ساخت ChatGPT سریع تر، قابل اعتمادتر و مفیدتر، قبل از آن که پنجره رقابت بسته شود. منبع: گروه هوش مصنوعی 1404/09/16 12:17:19 5.0 / 5 8 تگها: تبلیغات , تحقیقات , تولید , شبكه اجتماعی مطلب را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط جهش ۶ برابری سرعت تست با دستگاه نانویی و ساختار ماژولار و هوش مصنوعی تیم کوک معاون بخش هوش مصنوعی اپل را کنار گذاشت نخستین هوش مصنوعی مخصوص خودرو های خودران بازی خطرناک با کلمات نظرات بینندگان در مورد این مطلب لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید = ۳ بعلاوه ۱ نظر دادن