نقش هوش مصنوعی در سودآوری کسب وکارهای الکترونیک و بازاریابی دیجیتال

نقش هوش مصنوعی در سودآوری کسب وکارهای الکترونیک و بازاریابی دیجیتال

گروه هوش مصنوعی: هوش مصنوعی به موتور محرک اصلی در اکوسیستم پویای تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال تبدیل گشته است. کاربردهای این فناوری درحال خلق تجربیات مشتری، بطورکامل شخصی سازی شده و بهینه سازی عملیات در مقیاس وسیع است.



یکی از برجسته ترین کاربردهای هوش مصنوعی، شخصی سازی در تجربه خرید است. الگوریتم های یادگیری ماشین حجم عظیمی از داده های رفتاری مشتریان -تاریخچه جستجو، خریدها، کلیک ها- را تحلیل می کنند تا پیشنهادهای محصولی را عرضه کنند که بصورت هدفمند و دقیق با علایق هر فرد مطابقت دارد. این کار نرخ تبدیل را زیاد می کند و حس ارتباط و وفاداری به برند را تقویت می کند.

در حوزه خدمات مشتری، چت بات ها و دستیاران مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی، پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته را فراهم می کنند. ابزارهایی که می توانند با سرعت به سوالات رایج پاسخ دهند، فرآیندهای برگشت کالا را مدیریت و حتی کاربران را در راه خرید هدایت کنند.

تحلیل احساسات در این بخش به کسب وکارها کمک می نماید تا بازخورد مشتریان را در زمان واقعی رصد کرده و مشکلات را پیش از تبدیل شدن به بحران شناسایی و برطرف سازند.

در بازاریابی دیجیتال، هوش مصنوعی انقلابی در بهینه سازی کمپین ها بوجود آورده است. بوسیله الگوریتم های پیشرفته، تبلیغات هدفمند خیلی دقیق تر شده و بودجه تبلیغاتی با اختصاص هوشمندانه به کانال ها و مخاطبانی می رسد که بیشترین پتانسیل برگشت سرمایه را دارند. همین طور تولید محتوای هوشمند -مانند توضیحات محصول، عناوین تبلیغاتی یا حتی مقالات وبلاگ- با استفاده از هوش مصنوعی مولد زمان و هزینه را به صورت شایان توجهی می کاهد و مقیاس پذیری تولید محتوا را ممکن می سازد.

در بخش مدیریت عملیات تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی در پیش بینی تقاضا، مدیریت موجودی، و بهینه سازی زنجیره تامین نقشی حیاتی دارد. چنین پیش بینی های دقیقی برمبنای تحلیل روندهای فصلی و عوامل خارجی، از کمبود یا اضافه موجودی جلوگیری کرده و هزینه های عملیاتی را به حداقل می رسانند.

هوش مصنوعی هم کارآیی را به ارمغان می آورد و هم با بوجودآوردن تجربیات فوق العاده شخصی سازی شده، به کسب وکارها امکان می دهد تا در بازار رقابتی امروز، ارتباطی عمیق تر و پایدارتر با مشتریان خود برقرار کنند.

*پژوهشگر دکترای ارتباطات

حرف آخر اینکه تولید محتوای هوشمند -مانند توضیحات محصول، عناوین تبلیغاتی یا حتی مقالات وبلاگ- با بهره گیری از هوش مصنوعی مولد زمان و هزینه را به شکل شایان توجهی می کاهد و مقیاس پذیری تولید محتوا را ممکن می سازد. هوش مصنوعی هم کارآیی را به ارمغان می آورد و هم با بوجودآوردن تجربیات فوق العاده شخصی سازی شده، به کسب وکارها امکان می دهد تا در بازار رقابتی امروز، ارتباطی عمیق تر و پایدارتر با مشتریان خود برقرار کنند.


منبع:

1404/09/04
09:17:30
5.0 / 5
5
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
لینک دوستان گروه هوش مصنوعی
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد