در دانشگاه اصفهان؛

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای ایران درحال برگزاری است

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای ایران درحال برگزاری است

به گزارش گروه هوش مصنوعی، اصفهان نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای ایران، روایتی از صفر تا صد غنی سازی است که به دست دانشمندان ایران صورت می گیرد. این نمایشگاه حالا در دانشگاه اصفهان درحال برگزاری است.



نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای ایران به مدت پنج روز(از ۵ تا ۹ خردادماه) در دانشگاه اصفهان درحال برگزاری است. بازدیدکنندگان این نمایشگاه می توانند با سیر صنعت هسته ای ایران از منطقه ساغند که سنگ معدن اورانیوم از آن استخراج می شود تا رآکتور اتمی بوشهر که تولید برق در آن اتفاق می افتد، آشنا گردند.

هادی فرخ پی، فرمانده پایگاه بسیج دانشگاه اصفهان، در رابطه با نمایشگاه دستاوردهای هسته ای ایران در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: این نمایشگاه همسو با تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین و گفتگو در باب دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. مساله تبیین و گفتگو از دیدگاه ایشان مخصوصاً برای جوانان و دانشگاهیان اهمیت دارد.

وی در مورد اهداف این رویداد که در نتیجه همکاری بسیج مهندسین پایگاه بسیج مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز و دانشگاه اصفهان تحقق یافته است، اظهار داشت: امکان دارد مردم اطلاعات کم یا نادرستی در رابطه با صنعت هسته ای ایران و موفقیت های آن داشته باشند. این نمایشگاه تلاش می کند تا هم داده های مردم را در این حوزه تکمیل کند و هم اگر دیدگاهی غلط در این باب دارند، اصلاح گردد.

فرمانده پایگاه بسیج دانشگاه اصفهان ضمن اشاره به این نکته که نمونه کامل و جامعی از مجموعه سانتریفیوژها در نمایشگاه کنونی به نمایش درآمده است، افزود: آشنایی با سانتریفیوژهای صنعت هسته ای ایران از نسل های مختلف ۱، ۲، ۴، ۶ و ۷ و ۸ که از جانب نخبگان کشورمان بومی و درحال غنی سازی است، از اهداف مهم این نمایشگاه به شمار می آید.

فرخ پی در باب نگاه عامه به مساله غنی سازی، خاطرنشان کرد: تصور عموم مردم ما از غنی سازی اینست که اورانیوم از ۴ درصد تا ۲۰درصد غنی می شود و برخی استفاده ها هم دارد، اما از جزئیات بیشتر و همینطور کاربردهای صنعت هسته ای امکان دارد اطلاعات ناقصی داشته باشند، در اینجاست که یکی از ابعاد اهمیت نمایشگاه آشکار می شود. مردم در اینجا قدم به قدم از پستی و بلندی این حوزه از صنعت کشورمان آگاهی پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه، انواع مواد و دستگاههای نیروگاه و تولید نیروی هسته ای در نمونه های واقعی شان به نمایش درآمده است. این نمایشگاه روایتی از صفر تا صد غنی سازی است که به دست دانشمندان ایران صورت می گیرد. امکان گفتگو و سؤال و جواب هم با مهندسان حاضر در نمایشگاه فراهم است. تبیین کاربردهای صنعت هسته ای در ایران هم یکی دیگر از مسائل مهمی است که برای بازدیدکنندگان موشکافی می شود.

فرمانده پایگاه بسیج دانشگاه اصفهان، خاطرنشان کرد: آلودگی های ناشی از صنعت هسته ای بحث دیگری است که در این رویداد واکاوی می شود و یکی از دغدغه های مردم ما آلودگی های این صنعت است. امیدوارم همشهریان حضور یابند تا در اینجا تصورات اشتباهی را که در این عرصه دارند، اصلاح کنند.





منبع:

1403/03/10
11:27:52
5.0 / 5
223
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد